Već nekih 7 dana, na snazi su poprilično rigorozne mjere smanjivanja društvenih kontakata. Ne rade ugostiteljski objekti, teretane, frizerski saloni, većina trgovina, te mnoga druga mjesta socijaliziranja i okupljanja. Mnoge tvrtke su također sve ljude koje mogu uputile na rad od kuće.

Prisiljeni smo boraviti u nekoliko desetaka kvadrata, a ne znamo do kad će potrajati ovakvo stanje. Iako je na prvu, ova situacija mnogima koji su bili na rubu „burnout“ sindroma omogućila da se napokon malo opuste, „povuku ručnu“, odmore se i malo relaksiraju, duže trajanje ove situacije moglo bi mnogima donijeti ozbiljne zdravstvene probleme. Kako bismo izbjegli ovaj scenarij, za vas sam sažeo 5 jednostavnih savjeta kojima možete, ne samo sačuvati zdravlje, već ga i znatno unaprijediti:

SPAVAJTE!

Kronični manjak sna jedan je od većih problema modernog, užurbanog stila života. Stiglo je vrijeme u kojem odjednom prisilno imamo puno više vremena na raspolaganju, stoga ga pametno iskoristite kako biste se napokon naspavali. To nipošto ne znači da biste se trebali izležavati i ljenčariti. Dovoljno će biti da si omogućite između 7,5 i 8,5 sati sna svake noći i kroz nekoliko dana ćete osjetiti pozitivan utjecaj na vaše zdravlje, koncentraciju te razinu energije.

PRAVILNO SE HRANITE!

Još jedna posljedica izolacije, napokon imate vremena kuhati i pripremati hranu kod kuće. Pri tome se nadam da ne spadate u skupinu ljudi koja je pokupovala sve zalihe brašna, šećera i ulja iz trgovina. Velike količine jednostavnih ugljikohidrata, transmasti te pekarskih proizvoda zadnje su što vam treba tijekom kućne izolacije i pandemije koronavirusa. Fokusirajte se na adekvatan unos povrća i voća, dovoljnih količina vode i čajeva, kvalitetnih bjelančevina, a sve to skupa u razumnim količinama. Ne jedite iz dosade, ne jedite iz utjehe, hranite se na način da sofisticiranom stroju (što naša tijela jesu), date super kvalitetno gorivo kako bi funkcioniralo na optimalan način.

TRENIRAJTE!

Zatvorene teretane i kućna izolacija nisu razlog za prestanak treniranja te opuštanje/zapuštanje tjelesne forme. Dapače, zbog snaženja imuniteta redovita tjelesna aktivnost je itekako poželjna. Nemate sprave, utege, rekvizite? Imate najbolji mogući rekvizit, a to je vlastito tijelo. Sa svojim klijentima oduvijek prakticiram treninge s velikim naglaskom na vježbe s vlastitom težinom, a to se u situaciji poput ove pokazuje kao puni pogodak. Postoje nebrojene vježbe i njihove varijacije s kojima se u 2 kvadrata prostore možete dovesti u iznimno dobru tjelesnu formu. Ako vam je cilj puko održavanje kakve takve forme, bit će vam dovoljan set od nekoliko općepoznatih vježbi poput sklekova, čučnjeva, iskoraka, plankova (izdržaja)… Ukoliko pak želite ovu kućnu izolaciju iskoristiti da ostvarite ogroman skok u razvoju svojih tjelesnih performansi, javite nam se i ubacit ćemo vas u našu Facebook grupu u kojoj smo nastavili ozbiljan rad s klijentima s kojima inače radimo u našoj dvorani. Kako god, nemojte se slijepiti sa svojom omiljenom foteljom dok satima gledate Netflix ili surfate internetom, vrijeme možete iskoristiti na daleko bolji način.

RIJEŠITE SE STRESA!

Konstantne negativne vijesti kojima smo obasipani; pandemija, potres, najave velike ekonomske krize…. iznimno loše djeluju na naše zdravlje. Kako god znate, riješite se stresa. Neki od najboljih načina su već spomenuta tjelesna aktivnost, kao i  čitanje pozitivnih knjiga, meditacija ili molitva (ovisno o vašim preferencijama i uvjerenjima), boravak na svježem zraku (na sigurnoj udaljenosti od drugih ljudi) itd. U svakom slučaju, stres će vas pojesti ukoliko se aktivno ne pobrinete da ga se riješite. Načina je mnogo, pronađite najbolji za sebe (intenzivni trening funkcionira kod 99% ljudi) i redovito ga prakticirajte

PRESTANITE PUŠITI!

Ako vas sva ranija upozorenja o štetnosti pušenja (npr. podatak o preko 40 kancerogenih sastojaka u dimu cigarete) nisu natjerali da prestanete pušiti, možda bi vas aktualna situacija ipak mogla natjerati da dobro razmislite o toj opciji. Covid-19 ima znatno teže posljedice na pušače nego nepušače, bez obzira na životnu dob. S druge strane globalna ekonomska kriza koja se upravo valja iza brda neka vas natjera da promislite vrijedi li plaćati mjesečno 700 – 1.500kn kako biste sami sebe trovali, ili pak postoje pametniji načini za utrošiti taj iznos. Znam da pušači mrze slušati ovakva pametovanja, ali to ne znači da treba prestati upozoravati ih na svu suvišnost te loše navike.

Nadam se da će vam ovi kratki savjeti pomoći da kvalitetnije iskoristite vrijeme ove izolacije, za koju se ipak svi nadamo da će potrajati čim kraće kako bismo se mogli vratiti normalnim životima, uz nadam se nekoliko naučenih važnih životnih lekcija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *