Nutricionizam je znanost, a opisati znanost u 7 riječi je pomalo diletantski. Ipak, dozvolite da pokušam.

Većina ljudi “zna” sve o prehrani

“Znaju” da ugljikohidrati debljaju

“Znaju” da moraju prestati jesti kruh kako bi izmršavili

“Znaju” da su suplementi i vitaminski dodaci iz ljekarni čarobni štapić za zdravlje i dug život

“Znaju” da su quinoa, goji bobice i himalajska sol superhrana

“Znaju” da mlijeko ne valja, da je gluten neprijatelj broj 1, i da je flaširana voda 5x bolja od vode iz slavine/pipe.

No, i dalje je 90% tih “znalaca” pretilo, bez energije, bolesno, bezvoljno…

U svom Human Performance Centru sam uveo običaj svaki dan napisati neku sitnicu koja može pomoći mojim klijentima. Jučer sam našvrljao ovo:

S obzirom da ulazimo u proljeće, a i ljeto će vrlo brzo, ovime sam sugerirao klijentima kako u grubim crtama koncipirati prehranu za gubitak viška kilograma.

Kad sam to napisao i zagledao se, shvatio sam da sam u 7 riječi dao rješenje za 90% ljudi kojim mogu riješiti 90% svojih problema uzrokovanih lošim prehrambenim navikama.

Ajmo ukratko objasniti

HRPA POVRĆA

Konzumacijom velikih količina povrća (osobito svih mogućih salata) unosit ćemo velike volumene hrane, i to nutritivno bogate, a kalorijski siromašne hrane. U prijevodu, unosit ćemo velike količine minerala, vitamina, vlakana i fitonutrijenata, bit ćemo siti, a nećemo se debljati (maksimalno pojednostavljeno). I da, držimo se povrća koje raste oko nas. Kupus, kelj, brokula, rajčica, paprika i svo ostalo povrće na kojem smo odrasli nije nimalo inferiorno “superfood” namirnicama iz egzotičnih krajeva, dapače!

MESO, RIBA, JAJA, SIR…

Adekvatan unos bjelančevina/proteina bitan je za rast, razvoj i regeneraciju svih tkiva u našem organizmu. Unos 0.8g – 2g bjelančevina po kg tjelesne mase zadovoljit će potrebe svih pojedinaca, bilo da ste “couch potato”, ili pak iznimno aktivna osoba.

VODA

Da moram izabrati jednu jedinu tekućinu za konzumiranje do kraja života, to bi bila obična voda. Hrvatska je srećom bogata pitkom vodom odlične kvalitete i ne koristiti taj jeftini i širom dostupni izvor nema prevelike logike. Smanjite unos zašećerenih napitaka, alkohola, a povećajte unos vode i sami se uvjerite da su ponekad najbolje stvari ujedno i najjeftinije.

Što bih još dodao ovoj fotki?

VOĆE

Ne bojte se voća. Izbjegavati voće zbog šećera je teški paradoks. Ako vas brine šećer iz voća, napravite najjednostavniju cost/benefit analizu, je li “šteta” (po navodnicima jer to jednostavno nije točno niti relevantno) od šećera iz voća, značajnija od koristi sve sile vitamina, minerala, vlakana, fitonutrijenata, pa ako baš hoćete i odličnog okusa koje voće ima? Naravno da nije. Jedite voće!

FERMENTIRANI MLIJEČNI PROIZVODI

Jogurt, kefir, kiselo mlijeko…. i sve slične varijante odličan su izvor probiotika, toliko potrebnih u održavanju zdrave mikrobiote.

ZAKLJUČAK:

Može li se znanost sažeti u 7 riječi? Naravno da ne.

ALI…

Pridržavanjem ovih toliko bazičnih i jednostavnih savjeta, 90% ljudi bi riješilo 90% problema vezanih uz prehranu! Probajte ih se pridržavati jedno mjesec dana i javite rezultat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *